Haber
2016-06-17 16:52:53
Yeni döneme sorunları çözerek ve yenilenerek girmeliyiz

Eğitim-Bir-Sen Mardin Şubesi Başkanı Eyyüp Değer, “2015-2016 eğitim-öğretim yılı öğrencilerimiz için dinlenme, öğretmenlerimiz için yenilenme, yöneticilerimiz için ise sorunların tespiti ve çözümü için bir fırsat dönemi olmalıdır” dedi.

 Eğitim-Bir-Sen Mardin Şubesi Başkanı Eyyüp Değer, 2015-2016 Eğitim Öğretim Yılının kapanması sebebiyle yazılı basın açıklaması yaptı. Değer açıklamasında;

“2015-2016 eğitim-öğretim yılının ikinci kanaat dönemi ilimizin Nusaybin, Dargeçit ve Derik ilçeleri başta olmak üzere çukur siyaseti nedeniyle öğrencilerimiz için kayıp dönem olmuştur. Yapılan telafi eğitim programları ile 8. ve 12. Sınıflarında okuyan bölge okullarından evlerinden çıkmak zorunda bırakılan ve çeşitli yurtlara yerleştirilerek, eğitim-öğretimlerine devam eden öğrencilerin sorunlarını yakından takip ettik. Öğrencilerimizin kaldıkları mekânlarda ziyaret ederek evlerinden apar topar ayrılmak zorunda kalan öğrencilere yanlarına alamadıkları ek çalışma kitaplarını temin ettik. Bölgede istikrar ve huzurun biran önce tesis edilmesi, yıkılan yakılan okulların en kısa sürede yapılması onarılması, öğrencilerimizin kendi evlerinde okullarında eğitim görmelerinin sağlanması gerektiğini ifade etti.

  DEĞER: “Sendika olarak bu süreci yakından takip ediyor,  öğrencilerimizin ve öğretmenlerimizin her zaman yanında olmaya gayret gösteriyoruz. Hizmet sendikacılığının gereği olarak eğitimde nerde bir eksiklik görürsek gücümüz nispetinde eksiklikleri tamamlamaya çalışıyoruz.” ifadelerini kullandı.  

Zor bir süreçten geçen ülkemizde herkesin, her kesimin kendi gücü ve uğraşısı nispetinde halkımızın en az yara ile sorunları atlatması yönünde adım atması gerektiğini söyleyen DEĞER, bir eğitim sendikası olarak Eğitim-Bir-Sen’in Nusaybin’den gelen öğrencilerimizin eğitim-öğretim başarısının artması adına adım attığını ve bu yöndeki adımları her zaman desteklediklerini ifade etti. Bazı kesimlerin bu süreçte öğrencilerin ve halkın sıkıntısını gidermeye çalışmak yerine basın açıklamaları ve protestolar yoluyla eksikleri abartma çığırtkanlığı ve pespaye bir muhalefet retoriği yaptığını vurgulayan DEĞER, artık içi boş açıklamalar ve iftiralardan bir an önce kurtulup iş yapmak gerektiğini bildirdi.

 

Değer; Genel yetkili sendika olarak, yeni döneme kadar, 19. Milli Eğitim Şûrası’nda alınan kararların uygulanması başta olmak üzere, eğitim çalışanlarının huzuru ve istihdamı, milletimizin geleceği ve ülkemizin nitelikli bir eğitim sistemine kavuşması için yetkilileri aşağıdaki sorunları çözmeye davet ediyoruz.

 

Öğretmen ihtiyacı

Eğitim sistemindeki reformların kalıcı olabilmesi için, okullarda boş ders kalmamalı ve sınıflarda sadece kadrolu öğretmenler olmalıdır. Bu konuda köklü bir çözüme gidilmesi ve öğretmen ihtiyacı olan yerlere öğretmen adaylarının dengeli bir şekilde atanması konusunda bir planlama yapılması gerekmektedir. Bu amaçla,  norm kadro esaslarında köklü değişikliğe gidilerek ders saatinin yanında öğrenci sayısı, okul büyüklüğü, coğrafi konum, bulunulan bölgenin sosyo-ekonomik durumu ve OECD kriterleri gibi çok sayıda değişkenle belirlenen bir norm kadro düzenlemesi yapılmalıdır. Öğretmen ihtiyacı, ücretli öğretmenlik/vekil öğretmenlik gibi palyatif uygulamalarla değil, kadrolu öğretmen istihdamıyla giderilmelidir.

 

İstihdamda güçlük çekilen bölgelere teşvik uygulanması

Çukur siyaseti nedeniyle öğretmen istihdamının, sirkülasyonunun had safhaya çıktığı bölgemizde, kalıcı öğretmen istihdamının sağlanması için zorunlu hizmet bölgelerinde görev yapan öğretmenlere, illerin veya yerleşim yerlerinin sosyal, ekonomik, kültürel ve ulaşım imkânları dikkate alınarak, kalkınmada öncelikli hizmet tazminatı verilmesiyle ilgili düzenleme yapılmalıdır. Bu tür uygulamalar, hem açığın kapatılması hem de bölgenin zorluğuna göre eğitim çalışanlarının yaşadıkları mağduriyetin giderilmesi bakımından gereklidir.

Karma eğitim dayatması

1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu’nda yer alan, “Okullarda kız ve erkek karma eğitim yapılması esastır’ ibaresi değiştirilmeli, karma eğitim dayatması yerine, tek cinsiyetli eğitim veya karma eğitim görme konusunda veliye ve öğrenciye seçme hakkı tanıyan bir düzenleme yapılmalıdır.

 

Kılık-kıyafet uygulaması

Darbe ürünü, demokrasiye ve insan haklarına aykırı kılık-kıyafet yönetmeliğinin değiştirilmesi için ilk adımı atmak Millî Eğitim Bakanlığı’na düşmektedir. Bakanlığın merkez ve taşra teşkilatı ile bağlı tüm kurum ve kuruluşlarda görev yapanlar, mesai saatleri içinde ve resmi görevlerinin ifasında, mevcut yönetmelik hükümlerine bağlı kalmaksızın, milletimizin değerlerine ve toplumca genel kabul görmüş esaslara göre kılık-kıyafetlerini serbestçe seçebilmelidir. Bu konuda başlattığımız sivil itaatsizlik eylemi, talebimiz karşılanıncaya kadar devam edecektir.

 

Okullara bütçe

Okul yöneticilerinin görevlerini yapmalarının önündeki en büyük engel olan okulların bütçe sorunu; öğretmeni, yöneticiyi ve veliyi karşı karşıya getirmekte, bundan en fazla zararı yine okul yönetimleri görmektedir. Milli Eğitim Şûrası’nda, sendikamızın sunduğu tekliflerden olan ve şûra genel kurulunca da kabul edilen okullara bütçe verilmesi kararı, yeni eğitim-öğretim yılında uygulanmalıdır. Merkezi bütçeden, öğrenci başına ödenek uygulamasına geçilmeli, okullarda tahsildarlık dönemi artık kapanmalıdır.

 

Öğretmenin itibarı ve şiddet

Eğitim çalışanlarına yönelik şiddet olayları son dönemlerde iyice artmış ve okullarımızda yaygın bir sorun hâlini almıştır. Millî Eğitim Bakanlığı, eğitimcilere yönelik her saldırının sıkı takipçisi olarak, suçluların cezalandırılmasını sağlamalıdır. Bakanlık, Hukuk Müşavirliği kanalıyla yargıya intikal etmiş davalarda kendi personelinin yanında olduğunu göstermeli, nerede duracağı belli olmayan bu şiddet olaylarının bir an önce son bulması için gereğini yapmalıdır. Ayrıca, öğretmenlerimizin özlük, mali, sosyal hakları ve çalışma şartları, itibar ve saygıyı temsil edecek şekilde düzenlenmeli ve geliştirilmelidir.

 

Tacizciler en ağır şekilde cezalandırılmalıdır

Geride kalan eğitim-öğretim yılında, maalesef bazı taciz ve istismar olayları gündeme gelmiştir. Eğitim kurumlarında cinsel taciz ve istismar istatistikleri incelendiğinde, konunun acil tedbir gerektiren bir boyuta ulaştığı görülmektedir. Taciz yapan her kim olursa olsun, hak ettiği muameleyi görmeli, en ağır şekilde cezalandırılmalıdır. Bakanlık, taciz ve istismar iddialarının üzerine giderek konu adli makamlara intikal etmeden evvel gerekli tahkikatı tamamlayıp inisiyatifi eline almalı, öğretmenlerin ve eğitim kurumlarının yıpratılmasının önüne geçmelidir.

 

 

Tatil dönemi sorunların çözümü için fırsata dönüştürülmelidir

Öğretmenlerimiz ve öğrencilerimiz, insan varoluşunun doğal işleyen mahiyeti gereği, anlama ve düşünme faaliyetlerini tatile çıkarmak gibi bir yanılgıya düşmeden, ‘insan, bilmekle yorulmaz, tersine bilmemekle atalet kazanır. Asaletle atalet yan yana duramaz’ ilkesi doğrultusunda hareket etmelidir. Bizler, çalışmak için dinlenir, dinlenmek için çalışırız, çalışmalıyız.

DEĞER son olarak ; “Bu duygu ve düşüncelerle, bütün eğitim çalışanlarına ve öğrencilerimize iyi bir dinlenme ve yenilenme dönemi diliyor; yeni eğitim-öğretim yılının daha nitelikli ve verimli geçmesi için, dikkat çektiğimiz sorunların çözülmesi gerektiğini bir defa daha ifade ediyoruz”. dedi

MEMUR-SEN
KONFEDERASYONU
EĞİTİMCİLER BİRLİĞİ
SENDİKASI
Zübeyde Hanım Mahallesi Sebze Bahçeleri Caddesi No:86
Altındağ - Ankara / TÜRKİYE
Tel : 0.312 231 23 06 Faks : 0.312 230 65 28
ebs@ebs.org.tr
Copyright © Eğitim Bir Sen