Öğretmene verilen değer her şeye değer


85 | 23.11.2017
| |

24 Kasım Öğretmenler Günü dolayısıyla yazılı açıklamada bulunan Eğitim-Bir-Sen Mardin Şube Başkanımız Eyüp Değer, ülkemizde bakanlık ve toplum nezdinde öğretmenleri itibarsızlaştırma yanlışına gidildiğine dikkat çekti. Aydınlık geleceğe doğru başlayan yönelişin eğitimden geçtiğini hatırlatan Eyüp Değer, "Öğretmene verilen değer, her şeye değer" dedi.

 

Değer; Her alanda kalkınarak vatan ve millet varlığını ilelebet payidar kılma davamızın en sağlam kaynağı olan insanımızı, hayatın her alanı için bilgi ve beceriyle donatarak yetiştiren öğretmenlerimiz, geceyi gündüze katarak akıttıkları terle, geleceğimiz olan çocuklarımızı özveriyle yetiştirme gayretiyle onurlu bir mesleği icra etmektedir.

 

Öğretmen, eğitimin temel unsurudur. Öğreten olmaksızın eğitim ve öğretim mümkün olmaz. Her şeyden evvel doğrudan insanla ilgili olması, bilgi, sevgi ve sabırla sürdürülmesi sebebiyle öğretmenlik gerçekten çok özel, hassas bir meslektir. Öğretmenler toplumun gerçek mimarlarıdır, öyle olmalıdır. İnsanımızın hamurunu yoğuran, ruhlarını nakış nakış dokuyan onlardır dedi.

Öğrencinin öğretmenine not verdiği bir sistemde öğretmenlik bitmiştir

Öğretmenlerin günümüzde yapılan uygulamalarla gereken değerin verilmediğinin altını çizen Eğitim Bir Sen Mardin Şube  Başkanımız Eyüp Değer, "Bakanlığın yürürlüğe koyduğu bazı düzenlemeler, aldığı tavır ve tutumlar öğretmeni eğitimin aktörü olmaktan uzaklaştırmış, figüranı hâline getirmiştir. Öğretmenlik mesleğinin itibarsızlaştırılmasına ve toplumsal saygınlığını yitirmesine ek olarak öğretmenler mesleklerini icra ederken çeşitli saldırılarla şiddet olaylarına maruz kalmaktadır. Millî Eğitim Bakanlığı, çalışanlarının sorunlarını sahiplenmeli, çözümüne ilişkin çaba göstermelidir.  Özellikle ilimizinde aralarında olduğu 16 pilot ilde uygulanmasına başlanılan performans değerlendirmesini sivil toplum örgütü olarak kesinlikle kabul etmiyoruz. Millî Eğitim Bakanlığı, her başarısızlığın veya her olumsuz gidişin tek sorumlusunun öğretmen olduğu düşüncesinden vazgeçmeli, öğretmenleri mutsuz huzursuz edecek, sıkıntı doğuracak uygulamalar terk edilmelidir. Performans değerlendirmesinde 3 milyon 100 bin kamu çalışanı var. Hangi kamu çalışanına performans kriteri getirerek, performans değerlendirilmesi yapılıyor da öğretmene yapıyorsunuz. Tabi ki çalışanla çalışmayan bir olmaz bunu ayırmak gerekir. Ama bunu ayırırken de performans kriterleri iyi konulması gerekiyor. Öğrencinin öğretmenine not verdiği bir performans sistemi geliyor ve uygulanıyor. Öğrencinin öğretmenine not verdiği bir sistemde öğretmenlik bitmiştir” dedi.

Değer; Mevcut öğretmen kadrolarının daha rahat çalışması ve verimli olmaları için kıyafet serbest bırakılmalı,100 bin öğretmen açığının bulunduğu bir ortamda sözleşmeli ve ücretli öğretmen uygulamasına son verilmeli, öğretmen ihtiyacı kadrolu öğretmenlikle giderilmelidir. Ayrıca, huzursuzluğa, iş barışının bozulmasına sebep olan, adalet duygusunu zedeleyen mülakat sistemi kaldırılmalı, hem özlük hakları hem saygınlık açısından öğretmeni itibarsızlaştıracak her tür oluşumdan, söz ve eylemden kaçınmalıdır.

Ona vereceğimiz önemin kendimize verdiğimiz önemden, göstereceğimiz saygının kendimize duyduğumuz saygıdan kaynaklandığını bilerek, kalplerinin vatan, millet, insanlık aşkı ve idealiyle dolu olduğundan şüphe etmediğimiz öğretmenlerimizi, üstün gayret ve fedakârlıklarından dolayı kutluyoruz” dedi

Küfür, Hakaret ve Rencide Edici Yorumlar Yayınlanmayacaktır.

Top